Thursday, October 18, 2007

Fasha, Sairah makin akrab

SEKIAN lama meminati Datuk Siti Nurhaliza, akhirnya kerjaya seni menemukan Fasha Sandha, 23, dengan idolanya itu. Malah, hubungan mereka bertambah rapat sejak dilantik sebagai duta produk penjagaan rambut Pantene selain menjayakan iklan itu bersama-sama.

Ekoran kerap bertemu Siti, gadis jelita ini mula bersahabat baik dengan adik kepada penyanyi tersohor itu. Siapa lagi kalau bukan Siti Sairah yang sering menemani Siti di mana-mana majlis.Tanpa disedari, dia dan Sairah mempunyai keserasian lalu menjadi semakin akrab.
Lebih bermakna sempena sambutan Aidilfi tri ini Fasha akan meraikan Aidilfitri bersama keluarga Siti dan irah."Jika tiada halangan saya akan beraya di Kuala Lipis sama ada hari raya ketiga atau keempat. Walaupun kami berkawan hampir tiga tahun dan sering mengunjungi keluarga masing-masing, inilah kali pertama saya meraikan Aidilfi tri bersama keluarganya.

"Sebenarnya, pak cik Taruddin (bapa Sairah) yang saya panggil abah berharap sangat saya dapat beraya dengan keluarga mereka. Insya-Allah, jika ada kesempatan saya pasti menunaikan permintaan abah," katanya.Fasha berkata, berbeza dengan tahun sebelumnya buat julung kali dia dan keluarga mengambil keputusan beraya di Kuala Lumpur."Raya pertama kami akan berada di Kuala Lumpur untuk meraikan sanak saudara dan rakan taulan terdekat. Manakala pada hari raya kedua kami sekeluarga pulang ke kampung halaman datuk dan nenek sebelah ibu di Perlis."Seperti biasa setiap kali hari raya kami tidak pernah lupa menziarahi kubur adik Nur Farisha Sandha yang meninggal dunia lima tahun lalu akibat penyakit buah pinggang."Berhubung persediaan Aidilfitri, seperti biasa saya masih menyambutnya secara sederhana. Cukup dua baju, selebihnya persiapan tertumpu pada ibu dan adik-adik. Syukur, kakak turut membantu meringankan tanggungjawab saya," katanya.
Bercuti selama seminggu, Fasha dijangka kembali sibuk dengan projek terbaru yang khabarnya penggambaran drama bersiri Natasha musim ketiga.

Pada masa sama, dia juga terbabit dengan promosi filem Nana Tanjung yang bakal menjengah pawagam tidak lama lagi, disusuli filem romantik komedi, 9 September.Selain itu, Fasha juga sedang mempertimbangkan beberapa tawaran kontrak sebagai duta produk jenama terkenal termasuk menyambung semula kontraknya bersama Garnier.Temubual dan fotografi di Restoran Seri Melayu, Jalan Conlay, Kuala Lumpur itu tidak hanya tertumpu kepada Fasha. Sebaliknya sahabat baiknya, Sairah turut menyerikan sesi fotografi itu.Kata Sairah, Fasha seorang yang begitu menghargai persahabatan dan amat mengambil berat rakan-rakannya."Kami berkawan sejak tiga tahun lalu, namun kali pertama bertemu Fasha dia mudah mesra dan apabila berkawan dia sangat menjaga persahabatan."Mungkin keramahan dan sikap ambil beratnya itulah membuatkan orang sering tersalah tafsir hubungan baik Fasha dengan rakan artis lelaki. Namun, sebagai insan yang paling rapat dengannya, Fasha tidaklah sebagaimana yang mereka gambarkan.

"Persamaan kami kerana kedua-duanya suka berbincang dalam semua hal selain sering meminta pendapat. Kami juga berkongsi minat sama iaitu suka menyanyi."Kehadiran Aidilfi tri ini tentunya lebih bermakna kerana dapat meraikan hari raya bersama kawan baik saya sendiri di kampung. Semoga dapatlah Fasha beraya di Kuala Lipis pada hari raya ke empat sebagaimana dirancang."Mengenai rancangan beraya ke rumah kak Siti dan Datuk K bergantung pada kelapangan mereka, maklumlah sekarang ini kak Siti sudah berkeluarga selepas beraya dengan keluarga kami pastinya dia akan ke rumah mentua pula," katanya.Sairah yang mengikat tali pertunangan dengan jejaka pilihannya Elyas Tahir, 24, berkata sekalipun berkahwin dia akan pastikan hubungannya dengan Fasha baik sebagaimana sekarang.Menyentuh perkembangan terbarunya selepas saban tahun menyimpan hasrat merakamkan album, impian gadis berkulit sawo matang ini semakin menjadi kenyataan.

Bagaimanapun, sebagai langkah pertama dia akan mengedarkan single terlebih dulu."Single pertama sudah dirakamkan Ramadan lalu tetapi saya tidak sendirian kerana Alya One In Million turut terbabit dalam projek ini. Senang cerita, sekarang ini saya dan Alya menubuhkan kumpulan dan sedang mencari beberapa lagi anggota baru."Nama kumpulan hanya akan ditetapkan selepas semua proses itu selesai. Bagaimanapun, selepas raya ini kami cuba memasarkan single yang buat masa ini belum berjudul ciptaan Cat Farish sekali gus mencari syarikat rakaman untuk menerbitkan album penuh," katanya.

Sumber : Metro
RP | CU | PH | RR | TCU | MFB | BM | BM | TAW | RM | SM | MLW | QL | QTS | SR | TR | TCR | HR